Przygotowywanie posiłków odchudzających

Jeżeli mamy już swoje lata i nasz organizm nie może odpowiednio spalać wszystkich posiłków, które mu dostarczamy to zaczyna się pojawiać tu i ówdzie zbędny zapas tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie każdemu to przeszkadza ale jednak jeżeli właśnie dbamy o swój wygląd, warto by się zastanowić nad jakością i częstotliwością spożywanych naszych posiłków. Nie bez znaczenia jest równie czas ich przyjmowania. 

Jak jedząc uzyskać efekty odchudzania?

jadłospis odchudzającyNie zawsze przy odchudzaniu należy wprowadzać drastyczne środki i przestawać jeść a wręcz się głodzić. Jest to bardzo nieodpowiedzialne zachowanie mogące dodatkowo wyrządzić o wiele więcej szkód a niżeli przynieść pożytków, ponieważ każdy żywy organizm potrzebuje aby były mu dostarczane regularnie odpowiednie składniki odżywcze. W innym wypadku może dojść do zaburzeń związanych z układem pokarmowym i trawiennym. Jednak coś takiego jak jadłospis odchudzający istnieje, ale należy go ułożyć najlepiej w konsultacji z dietetykiem. Na pewno na sam początek należy zrezygnować ze wszelkich fast foodów, czyli wszelkich kebabów, hamburgerów i tym podobnych. Następnie zamiast słodyczy i ciast wprowadzić należy do swojej diety warzywa, najlepiej jeżeli są one w miarę ekologiczne i świeże. Warto w takim wypadku stosować warzywa sezonowe, czyli takie, które aktualnie są dostępne w naszej strefie klimatycznej prosto z działki. Ograniczymy w ten sposób spożywanie zbędnej chemii.

Poza restrykcyjnym przestrzeganiem dobranej dla siebie diety warto też pamiętać aby nie podjadać między posiłkami a szczególnie niekorzystne jest to wieczorem. Warto jest także wprowadzić zasadę spożywania posiłków np. do godziny 19:00 i później już nic nie jeść. Dzięki tamu nie będziemy się kładli spać z pełnym żołądkiem i damy naszemu organizmowi trochę odpocząć w nocy.