Czy reklama w social media zawsze się sprawdza

Ostatnio zadano mi pytanie odnośnie skuteczności mediów społecznościowych. Pewna firma miała wątpliwości czy w jej przypadku działania na portalach się sprawdzą. Cóż, wydaje mi się, że reklama w mediach społecznościowych nie zawsze musi być narzędziem doskonałym i trafionym w dziesiątkę.

Social media – czy zawsze warto w nie inwestować?

social mediaIstnieje bowiem tyle rodzajów działalności, na ile pozwala ludzka kreatywność. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że coraz większa część naszego życia przenosi się do świata wirtualnego, warto wziąć pod uwagę również działania w nim. Można zastanawiać się czy przekaz skierowany do osób starszych zostanie przez nie odebrany, jeśli będzie go tworzyła reklama w mediach społecznościowych. Być może nie, ponieważ są to osoby jeszcze dość mocno zakorzenione w tradycyjnym postrzeganiu rzeczywistości i wycofane. Obserwuję jednak, że trend ten powoli się zmienia i również starsi ludzie chcą być na bieżąco z technologią. Być może więc za jakiś czas również promocja skierowana w ich stronę będzie miała swoje główne miejsce w virtualu. Zawsze, kiedy próbujemy sobie odpowiedzieć czy inwestycja w media społecznościowe to dobry wybór, musimy wziąć pod uwagę profil naszej działalności i potencjalnych odbiorców. To pomoże nam podjąć decyzję o tym, aby wsparła nas agencja social media lub o tym, aby jednak zainwestować w druk ulotek (można też te działania jak najbardziej łączyć). Warto też zaznaczyć, że rodzajów przekazów, jakie możemy skierować do potencjalnych klientów za pomocą mediów społecznościowych, jest tyle, że są one dość uniwersalnym narzędziem.

Wiadomo, że w inny sposób trzeba dobrać treść komunikatu do dzieci, a w inny do państwa młodych. Nigdy nie ma stuprocentowej pewności powodzenia, jednak jeśli nie będziemy działać po omacku, to ten procent rośnie.